שכר ותנאים סוציאליים – מידע למעסיקים
צו ההרחבה יוצר שינוי משמעותי באופן הההעסקה במרבית מקומות העבודה, ומכניס ליחסי העבודה בבת אחת מכלול מורכב וסבוך של זכויות.
להלן מספר כלים בהם שיסייעו לכם המעסיקים באימוץ שינוי זה בצורה מהירה ויעילה ככל הניתן.

 

  • הזכותון לצו ההרחבה – מדריך המיועד לעובדים ומעסיקים, הכולל פירוט מלא של הזכויות מתוקף צו ההרחבה. חשוב מאד לקרוא בו בעיון, ולוודא שהעו"ס אותן אתם מעסיקים מקבלות את מלוא הזכויות. נזכיר שמעמדו של צו ההרחבה כשל חוק, והמפר מי מסעיפיו חשוף לתביעה מצד העובד. לזכותון – לחצו כאן

 

  • הודעה לעובד  – חוק הודעה לעובד (תנאי עבודה) מחייב כל מעסיק למסור לעובדו, לא יאוחר מ-30 ימים מהיום שהעובד התחיל לעבוד אצלו, הודעה בכתב המפרטת את תנאי העבודה, לרבות שכר, תנאים סוציאליים, שעות העבודה וכו'. 

 

  • נוסח צו ההרחבה – הנוסח כפי שפורסם ברשומות יתפרסם בהמשך באתר משרד העבודה. בינתיים ניתן להוריד את הנוסח בקישור – לחצו כאן

 

  • מחשבון שכר עו"ס – כלי אינטרנטי שמטרתו לאפשר חישוב של מרכיבי הבסיס בשכר. חשוב לשים לב שהמחשבון אינו מספק הדמיית שכר מלאה, אלא רק של מרכיבי הבסיס – מה שמכונה בדרך כלל "שכר בגין משרה", ועל כן אינו כולל רכיבי עבודה נוספת ומאמץ מיוחד, החזרי הוצאות וכו'. מומלץ להיעזר בזכותון או לפנות לאיגוד לקבלת תמונה מלאה.
    למחשבון – לחצו כאן

 

  • מסלולים נמרצים – טפסים סטנדרטיים להחתמת העובדים על מסלול נמרץ ניתן למצוא בדף הטפסים - לחצו כאן