עובדות ועובדים יקרים,

בשבוע שעבר התקיים הכנס ה-20 של העבודה הסוציאלית בישראל שכותרתו "כעוף החול: מטראומה לצמיחה". כנס בן יומיים בו השתתפו מאות רבות של עובדות ועובדים סוציאליים. הכנס נערך בבנייני האומה בירושלים והקיף נושאים רבים במושבים השונים שהתקיימו.

למליאת הפתיחה הגיעו רבים לברך אותנו ולפרגן, ביניהם יו"ר ההסתדרות מר ארנון בר דוד, יו"ר נעמ"ת גברת חגית פאר, שר הבריאות, חה"כ אוריאל בוסו, מנכ"ל משרד הרווחה מר ינון אהרוני, ראש מועצת קדימה-צורן ויו"ר ועדת הרווחה במרכז שלטון מקומי, הגברת קרן גרין. גם ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון הגיע לברך אותנו במליאת הסיכום של אותו יום.

לקראת הכנס ערכנו סקר בקרב עו"ס ובקרב הציבור הרחב הבוחן את התפישה הציבורית לעומת התפישה העצמית של עובדות ועובדים סוציאליים. את תוצאות הסקר תוכלו למצוא כאן בעמוד הפייסבוק שלנו, ואני חושבת שיש שם כמה דברים מעניינים.

 

בכנס הוצגו גם שתי תערוכות: האחת שאצר עו"ס מיכה הרן בעזרתה של עו"ס רבקה ליאון זדה, מנהלת תחום ההשתלמויות באגודה לקידום הע"ס. תערוכה זו ריכזה יצירות אומנות מולטי-דיסציפלינריות של עו"סיות: שירה, ציור וצילום. התערוכה השניה - תערוכת צילומים ותוכן המספרת את סיפורו של האגף לשירותים חברתיים באילת בחודשים שאחרי השבעה באוקטובר.

ביום הראשון של הכנס נהנינו ממופע פואטרי עו"ס שארגן מחוז ירושלים וממופע סטנד אפ של הדר לוי המקסימה. במליאת היום השני אירחנו את עו"ס ד"ר אנה רדולסקו מרומניה ועו"ס הרברט פולשין מאוסטריה, בהרצאה מעניינת ומרגשת על התערבותם המקצועית באוקראינה במהלך המלחמה עם רוסיה. לאחר מכן צפינו בשני קטעים מתוך הצגה מקצועית שהרימו הקולגות שלנו בעיריית נתניה. לסיום הכנס שרנו עם קולולם (שירת המונים) את השיר "עוד יהיה לי" - חוויה מרגשת, מיוחדת ומאחדת. צפו בסרטון

הכנס היה מצויין, מעניין ומעורר גאווה מקצועית אמיתית!
חברינו וחברותינו מהצפון - חסרתן לנו מאד.

שלכם/ן,

ענבל

 

צפו בנאומה של ענבל חרמוני, יו"ר האיגוד במליאת הפתיחה של הכנס ה-20 של העבודה הסוציאלית בישראל. ניתן לקרוא את הנאום המלא כאן באתר האיגוד

שירת המונים של עו"ס עם קולולם: "עוד יהיה לי"

מילים: רחל שפירא; לחן: ירוסלב יעקובוביץ'; ביצוע במקור: מרגלית צנעני